torsdag 12 april 2007

Martina - P vakter!

I onsdags fick Milad sitt körkort, nej i tisdags föressten! Men han tog med sig bilen i onsdags. Så vi hoppade över engelskan och åkte till min pappa i stan och parkerade utanför. Vi råkade missa "ingen parkering tillåten" "Förbud att stanna" skyltarna.. Så kom vi ut från pappas jobb och såg två p-vakter. "Shiiiiiiit". Vi gick förbi dem och hörde;"Är det din bil?""aaa..""Du får inte parkera eller stanna här. Det leder till böter på 800 kronor.""Aha, okej.. ""A, tänk på det tills nästa gång!"
Så tack gode gud, det var en tjej, svensk, och en italiensk kille. Hade det bara varit tjejen så hade vi fått boten direkt, men nu slapp vi!


Så iaf så åkte vi till McDonalds vid Scandinavium. Ställde oss på 10 minutersparkeringen och satt som på nålar i 20 minuter och sen sprang vi ut till bilen. Jag hade min glass i handen.
Så satte vi oss i bilen, gjorde en U-sväng och så skulle jag precis äta min glass när jag ser en vit bil inehållande tre parkeringsvakter, samma som vi nyss träffat!
Under en timmas tid slapp vi undan böter på 1600 kronor!! Hur sjukt är inte det?!

Inga kommentarer: